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Gabriel, A.; Bitsch, V.; Menrad, K. (2016): Feasibility-Oriented Application of System Analysis in SMEs-The Cybernetic Approach of VSM Applied to Horticultural Retail Companies in Germany. Systemic Practice and Action Research 30 (2), S. 145-172. DOI: 10.1007/s11213-016-9388-1
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Gabriel, A.; Menrad, K. (2014): Der Einfluss von Marken bei Zierpflanzen auf die Produktwahrnehmung und die Kaufentscheidung des Verbrauchers untersucht am Beispiel der Callunen-Marke Gardengirls®. In DGG-Proceedings 4 (5), S. 1-5. DOI: 10.5288/dgg-pr-04-05-ag-2014
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Gabriel, A.; Menrad, K. (2013): Segmentation of customers of horticultural non-food products in Southern Germany. German Journal of Agricultural Economics 62 (3), S. 192-202. DOI: 10.22004/ag.econ.232340
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Open Access
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Gabriel, A.; Menrad, K. (2012): Price perception and long-term price knowledge of buyers of ornamental plants. 2nd symposium on horticulture in Europe 1st - 5th July 2012 in Angers (France). Book of abstracts, S. 139-140.
Schöps, J.; Menrad, K.; Gabriel, A. (2012): Drivers for customer satisfaction within the traditional German horticultural retail. Acta Horticulturae (ISHS) 930, S. 175-182. DOI: 10.17660/ActaHortic.2012.930.23
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Menrad, K.; Gabriel, A. (2010): Segmentation of customers of horticultural products in Germany. In: Schriften der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus e. V. (2010): Agrarmärkte nach dem Boom 45, S. 491-493.
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Schöps, J.; Menrad, K.; Gabriel, A. (2010): Drivers for customer satisfaction within the traditional German horticultural retail. ISHS (Hrsg.): Science and horticulture for people. 28th International Horticultural Congress Lisboa 2010. Book of abstracts 1, S. 101.
Gabriel, A.; Menrad, K.; Schöps, J. (2010): Determination and evaluation of success factors for the traditional horticultural retail depending on individual operating aims. ISHS (Hrsg.): Science and horticulture for people. 28th International Horticultural Congress Lisboa 2010. Book of abstracts 1, S. 101.
Menrad, K.; Schöps, J.; Gabriel, A. (2010): Zufrieden? Eine Kunden-Analyse. G&V Gestalten und Verkaufen (10), S. 12-15.
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Gabriel, A.; Menrad, K. (2008): Clustering of groups of regular customers in horticultural retail stores in Austria. In: Inglese, P.; Bedlan, G. (Hrsg.) (2008): First symposium on horticulture in Europe 17th-20th February 2008 in Vienna. Book of abstracts, S. 161-162.
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Menrad, K.; Gabriel, A.; Schöps, J.; Kittemann, F.; Gottl, M.; Dudeck, N. (2007): Kunden im Fokus: Kundentypen, Einkaufsstätten-Einschätzung und Einkaufsstättenwahl im Grünen Fachhandel. Amt für Landwirtschaft und Forsten Kitzingen (Hrsg.) (2007): 13. Bayerischer Marketingtag für Gärtner und Floristen. Kitzingen, S. 4-8.
Menrad, K. (2007): Typische Fachhandels-Kunden. G & V - Gestalten & Verkaufen 17 (9), S. 28-29.
Gabriel, A.; Menrad, K. (2007): National innovation systems in horticulture in Germany and the Netherlands. Vortrag auf dem 5. International Symposium on Management of Technology (ISMOT’07) „Managing total innovation and open innovation in the 21st century“, 1.-3.06.2007 in Hangzhou (China).
Kundenzufriedenheit in direkt absetzenden Einzelhandelsgärtnereien
Doktorandin | Dr. rer. pol. Johanna Schöps |
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Wissenschaftlich betreuende Person HSWT | Prof. Dr. Klaus Menrad |
Einrichtungen |
Fakultät Gartenbau und Lebensmitteltechnologie TUM Campus Straubing |
Wissenschaftlich betreuende Person (extern) | Technische Universität München | Prof. Dr. Vera Bitsch |
Zeitraum | 01.08.2008 - 03.12.2013 |