Gabriel, A.; Bitsch, V.; Menrad, K. (2016)
Journal of Small Business and Enterprise Development 28 (4), S. 325-344.
Conceptual framework for system analysis of family-run agricultural enterprises
DOI: 10.1080/08276331.2016.1205914
Peer Reviewed
Gabriel, A.; Bitsch, V.; Menrad, K. (2016)
Systemic Practice and Action Research 30 (2), S. 145-172.
Feasibility-Oriented Application of System Analysis in SMEs-The Cybernetic Approach of VSM Applied to Horticultural Retail Companies in Germany
DOI: 10.1007/s11213-016-9388-1
Peer Reviewed
Gabriel, A.; Menrad, K. (2014)
DGG-Proceedings 4 (5), S. 1-5.
Der Einfluss von Marken bei Zierpflanzen auf die Produktwahrnehmung und die Kaufentscheidung des Verbrauchers untersucht am Beispiel der Callunen-Marke Gardengirls®
DOI: 10.5288/dgg-pr-04-05-ag-2014
Peer Reviewed
Gabriel, A.; Menrad, K. (2013)
German Journal of Agricultural Economics 62 (3), S. 192-202.
Segmentation of customers of horticultural non-food products in Southern Germany
DOI: 10.22004/ag.econ.232340
Open Access
Peer Reviewed
Gabriel, A.; Menrad, K.; Schöps, J. (2012)
Acta Horticulturae (ISHS) 930, S. 107-113.
Determination and evaluation of success factors for the traditional horticultural retail depending on individual operating aims
DOI: 10.17660/ActaHortic.2012.930.13
Peer Reviewed
Gabriel, A.; Menrad, K. (2012)
2nd symposium on horticulture in Europe 1st - 5th July 2012 in Angers (France). Book of abstracts, S. 139-140.
Price perception and long-term price knowledge of buyers of ornamental plants
Schöps, J.; Menrad, K.; Gabriel, A. (2012)
Acta Horticulturae (ISHS) 930, S. 175-182.
Drivers for customer satisfaction within the traditional German horticultural retail
DOI: 10.17660/ActaHortic.2012.930.23
Peer Reviewed
Menrad, K.; Gabriel, A. (2010)
In: Schriften der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus e. V. (2010): Agrarmärkte nach dem Boom 45, S. 491-493.
Segmentation of customers of horticultural products in Germany
Menrad, K.; Schöps, J.; Gabriel, A. (2010)
Amt für Landwirtschaft und Forsten Kitzingen, Gartenbauzentrum Bayern Nord (Hrsg.) (2010): 16. Bayerischer Marketingtag für Gärtner und Floristen. Würzburg, S. 10-16.
Kundenorientiert = erfolgreich!? Ergebnisse eines Forschungsprojektes bei bayerischen Einzelhandelsgärtnereien
Schöps, J.; Menrad, K.; Gabriel, A. (2010)
ISHS (Hrsg.): Science and horticulture for people. 28th International Horticultural Congress Lisboa 2010. Book of abstracts 1, S. 101.
Drivers for customer satisfaction within the traditional German horticultural retail
Gabriel, A.; Menrad, K.; Schöps, J. (2010)
ISHS (Hrsg.): Science and horticulture for people. 28th International Horticultural Congress Lisboa 2010. Book of abstracts 1, S. 101.
Determination and evaluation of success factors for the traditional horticultural retail depending on individual operating aims
Menrad, K.; Schöps, J.; Gabriel, A. (2010)
G&V Gestalten und Verkaufen (10), S. 12-15.
Zufrieden? Eine Kunden-Analyse
Schöps, J.; Gabriel, A.; Menrad, K. (2009)
Acta Horticulturae (ISHS 2009) 817, S. 285-290.
Young families as buyers of horticultural products
DOI: 10.17660/ActaHortic.2009.817.30
Peer Reviewed
Schöps, J.; Gabriel, A.; Menrad, K. (2008)
In: Inglese, P.; Bedlan, G. (Hrsg.) (2008): First symposium on horticulture in Europe 17th-20th February 2008 in Vienna. Book of abstracts, S. 185-186.
Young families as buyers of horticultural products
Kittemann, F.; Gottl, M.; Gabriel, A.; Menrad, K. (2008)
In: Inglese, P.; Bedlan, G. (Hrsg.) (2008): First symposium on horticulture in Europe 17th-20th February 2008 in Vienna. Book of abstracts, S. 160-161.
Comparison of customer satisfaction in different types of distribution channels of horticultural products in Austria and Bavaria
Gabriel, A.; Menrad, K. (2008)
In: Inglese, P.; Bedlan, G. (Hrsg.) (2008): First symposium on horticulture in Europe 17th-20th February 2008 in Vienna. Book of abstracts, S. 161-162.
Clustering of groups of regular customers in horticultural retail stores in Austria
Gottl, M.; Gabriel, A.; Menrad, K. (2008)
Gärtner + Florist 13 (2), S. 27.
Studie "Kundenzufriedenheit"
Gottl, M.; Gabriel, A.; Menrad, K. (2008)
Gärtner + Florist 13 (3), S. 43.
Thema "Kundenbindung"
Gottl, M.; Gabriel, A.; Menrad, K. (2008)
Deutscher Gartenbau 62 (3), S. 19-22.
Wie Kunden zu ihrer Gärtnerei stehen
Menrad, K.; Gabriel, A.; Schöps, J.; Kittemann, F.; Gottl, M.; Dudeck, N. (2007)
Amt für Landwirtschaft und Forsten Kitzingen (Hrsg.) (2007): 13. Bayerischer Marketingtag für Gärtner und Floristen. Kitzingen, S. 4-8.
Kunden im Fokus: Kundentypen, Einkaufsstätten-Einschätzung und Einkaufsstättenwahl im Grünen Fachhandel
Menrad, K. (2007)
G & V - Gestalten & Verkaufen 17 (9), S. 28-29.
Typische Fachhandels-Kunden
Gabriel, A.; Menrad, K. (2007)
Vortrag auf dem 5. International Symposium on Management of Technology (ISMOT’07) „Managing total innovation and open innovation in the 21st century“, 1.-3.06.2007 in Hangzhou (China).
National innovation systems in horticulture in Germany and the Netherlands
PhD student | Dr. rer. pol. Johanna Schöps |
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Research focus | Further research fields |
Duration | - 2013-12-03 |
Scientific supervisor HSWT | Prof. Dr. Klaus Menrad |
Institutions |
Fakultät Gartenbau und Lebensmitteltechnologie TUM Campus Straubing |
Scientific supervisor (extern) | Technische Universität München | Prof. Dr. Vera Bitsch |